Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Ο Απρίλης στάθηκε αλήτης" Γιάννης Φιλιππίδης

Αρχές φθινοπώρου, μα ο "Απρίλης" του συγγραφέα Γιάννη Φιλιππίδη κατάφερε με την μεθυστική γραφή του να φέρει την αναγνωστική άνοιξη, με ένα μυθιστόρημα διαποτισμένο από άρωμα γυναίκας! Με έξυπνο χιούμορ και τραγελαφικές καταστάσεις, ξεπηδούν μέσα από τις σελίδες του κομμάτια μιας οικείας καθημερινότητας : οι γυναικείες ανασφάλειες και εμμονές, οι προσδοκίες των γονιών, οι μητρικές ενοχές, ο έρωτας. Οι αναμνήσεις συναντούν το σήμερα, και ξεκινάει μια άνιση μάχη με το χρόνο, ανάμεσα στις μύχιες επιθυμίες και τα ισχυρά πρέπει, που δρουν σαν συναισθηματικά βαρίδια.

http://www.anemosekdotiki.gr/pezografia/aprilis.html
ΚΛΙΚ για να διαβασετε την υπόθεση
Η Στέλλα, στο κατώφλι των πενήντα της χρόνων, στέκει μουδιασμένη και γεμάτη ερωτηματικά και φόβους για το μέλλον, αναδομώντας μέσα σε τριάντα ώρες τις μνήμες του παρελθόντος της. Συνοδοιπόροι της σε αυτό αναγκαίο και λυτρωτικό φλας-μπακ, στέκονται η μαμά Ζωή με την σωτήρια άνοιά της, η απελευθερωμένη από ταμπού αδερφή της Ελένη, ο 20χρονος γιος της Κωνσταντίνος και ο κρυφός της σύντροφος, και μικρότερός της ηλικιακά, Βασίλης. Το ψηφιδωτό της καθημερινότητάς της, συμπληρώνει η άκρως απαιτητική καριέρα της και η ανάγκη της να συγκεράσει όλους τους ρόλους τους αποτελεσματικά. Όμως η ερημιά και η μοναξιά που κατακλύζουν την καρδιά της, δεν της αφήνουν άλλα περιθώρια. Έχει έρθει η ώρα ν' αναμετρηθεί με ειλικρίνεια με τις αποφάσεις και τα λάθη της, να υπερβεί τον εγωισμό της και ν' ακολουθήσει για πρώτη φορά στην πολυτάραχη ζωή της τον δρόμο της ουσιαστικής και απόλυτης ευτυχίας....

Με μια γραφή μεστή, δωρική, άμεση, που διαπνέεται από έντονο συναίσθημα, και καυστικό χιούμορ, ο συγγραφέας κατάφερε ν' αποτυπώσει με αδρά χαρακτηριστικά, την καθημερινότητα μιας ελληνικής αστικής οικογένειας στο πέρασμα των τελευταίων πενήντα χρόνων. Τα κοινωνικά στερεότυπα, οι επαγγελματικές και προσωπικές συμβάσεις, οι φιλοδοξίες, τα φλερτ, οι ιδεολογικές αντιθέσεις, η ανέφελη διασκέδαση χωρίς ηθικούς φραγμούς, περνούν σαν εικόνες κινηματογραφικής ταινίας μπροστά από τα μάτια του αναγνώστη μέσα απο τις ευφάνταστες καταστάσεις και τους ευρηματικούς διαλόγους του βιβλίου, και τον συνεπαίρνουν. 

Οι χαρακτήρες είναι μοναδικά σφυρηλατημένοι : γυναίκες με έντονες προσωπικότητες, ισχυρά ιδεώδη, σηκώνουν με πάθος τη δική τους παντιέρα στο μονοπάτι της ζωής και παλεύουν ν' αγαπηθούν και ν' αγαπήσουν. Τα συναισθήματά τους κατακλύζουν κάθε τους πράξη, απόφαση, επιλογή. Θυμώνουν, φοβούνται, κλαίνε, πονάνε, γελάνε, μετανιώνουν, τολμούν. Ο κος Φιλιππίδης ξεδιπλώνει με μαεστρία τη γυναικεία ψυχολογία, τις ανασφάλειες και τις συναισθηματικές μεταπτώσεις που ταλανίζουν κάθε μάνα, κόρη, αδερφή, σύζυγο, ερωμένη.  Οι συγκρούσεις στον ψυχικό κόσμο της ηρωίδας, είναι τόσο έντονες και δυνατές, που θέλεις διακαώς να καταφέρει να απεγκλωβιστεί από την εγωιστική της στάση και αδράνεια, και να τολμήσει να ρισκάρει, να ζήσει, να γευτεί τις χαρές της αγάπης, απογυμνωμένη από ταμπού και προκαταλήψεις.

Ένα μυθιστόρημα που αναζητεί στο παρελθόν το μέλλον, καθώς ο χρόνος είναι αμείλικτος και δεν προβλέπεται ποτέ.... 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."