Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα κυκλοφορία "Ο άνθρωπος που αγαπούσε τα νησιά και άλλα διηγήματα" D.H.Lawrence, εκδόσεις Παπαδόπουλος



"Ο άνθρωπος που αγαπούσε τα νησιά και άλλα διηγήματα" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος.

http://www.epbooks.gr/product/101394/%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%BF%CF%83-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B3%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%B1-



Το όνομα του D.H Lawrence έχει συνδεθεί με το τολμηρό, για την εποχή του, μυθιστόρημα Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι όμως το avant-garde ταλέντο του ξεδιπλώνεται μέσα από τα διηγήματα που έγραψε κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής του. Η παρούσα συλλογή, η οποία περιλαμβάνει οκτώ διηγήματα, παρουσιάζει το μεγαλύτερο εύρος των ιδεών που κυριάρχησαν στο έργο του.

Η κεντρική ιστορία Ο άνθρωπος που αγαπούσε τα νησιά –που είναι και ο τίτλος της εν λόγω έκδοσης– αποτελεί έναν αντικατοπτρισμό της προσωπικότητας του Lawrence ο οποίος αναζητούσε σε όλη του τη ζωή την ουτοπία δίχως να μπορεί να παραβλέψει την μοιραία μετατροπή της σε μια απατηλή επιδίωξη. Έτσι, ο ήρωας του βιώνει τρεις διαφορετικές μορφές της ουτοπίας, μέσα από τρία διαφορετικά νησιά. Και στα τρία νησιά είναι ο Αφέντης, αλλά εντέλει δεν κατορθώνει να γίνει ο αφέντης της μοίρας του.

Η τυραννία της ανώτερης κοινωνικής τάξης, τα καταπιεσμένα πάθη και ο ρόλος της μοίρας στη ζωή των ανθρώπων κυριαρχούν στο έργο του D.H. Lawrence που με αλληγορικό πρόσχημα αντανακλούν τις δικές του ιδεολογικές αντιφάσεις και ιδέες περί αναγέννησης του ανθρώπου. Έτσι, στο διήγημα Ο Πρώσος αξιωματικός ο ήρωας του δεν αντέχει στην ιδέα πως έλκεται σεξουαλικά από τον υπηρέτη του και τον εκδικείται γι' αυτό, ενώ στο διήγημα Η ανθρώπινη οδύνη ο αριστοκράτης αξιωματικός ασφυκτιά στην ιδέα πως θα εκδιωχθεί από το στρατό εξαιτίας των υπέρογκων χρεών του και απορρίπτει την ιδέα της ερωμένης του πως μπορεί να ζήσει σαν κοινός θνητός έχοντας την αγάπη της, όταν η μοίρα πραγματοποιεί την πιο μύχια ευχή του με καταστροφικά αποτελέσματα.

Η τύχη, η μεταφυσική διάσταση και ο ρόλος του ανθρώπου απέναντι στα οικογενειακά πεπρωμένα παρουσιάζονται με διαφορετικό τρόπο στα διηγήματα Το κουνιστό αλογάκι που κέρδιζε και Χαρούμενα φαντάσματα. Στο πρώτο, ο μικρός ήρωας της ιστορίας εκμεταλλεύεται την εύνοια της τύχης για να βοηθήσει την υπερχρεωμένη οικογένεια του όχι όμως και τον εαυτό του ενώ στο δεύτερο, η αποδοχή των παθών της ανθρώπινης σάρκας φέρνει ειρήνη με τα φαντάσματα και την πολυπόθητη ευτυχία.


Στο διήγημα Ήλιος το ξεγύμνωμα της σάρκας στη ζωογόνο ακτινοβολία του ήλιου είναι αρκετό για να οδηγήσει και σε μια παράδοση στον πόθο που νιώθει η πλούσια και αυστηρή Τζούλιετ για έναν αγρότη που συναντά στη Σικελία.

Εκτός από την ισορροπία ανάμεσα στην ουτοπία και τη δυστοπία, το μοντερνισμό και την παράδοση, τη λογική του νου και τα πάθη του σώματος, ο D.H. Lawrence κατορθώνει σε όλα τα διηγήματα του να σκιαγραφήσει με οξυδερκή τρόπο τις πιο καλά κρυμμένες αλήθειες σχετικά με την αντρική και τη γυναικεία συμπεριφορά. Στο διήγημα Ο Τζίμι και η απελπισμένη γυναίκα ο αιθεροβάμων αρχισυντάκτης Τζίμι θέλει να σώσει την Εμίλια από τον αδιέξοδο γάμο της προβάλλοντας πάνω της την επιθυμία του να συναντήσει επιτέλους μια απλή και αυθεντική ψυχή, ενώ στο διήγημα Το τελευταίο γέλιο η Τζέιμς συνειδητοποιεί πως δεν είναι ερωτευμένη με τον Μάρτσμπανκς και αποφασίζει να τον σώσει από τον εαυτό του...


Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο D. H. Lawrence (Ντέιβιντ Χέρμπερτ Λόρενς)  γεννήθηκε στο Ίστγουντ του Νότινγκχαμσαϊρ το 1885. Δημοσίευσε το πρώτο του μυθιστόρημα το 1911. Πολυταξιδεμένος, έζησε στην Ιταλία, την Αυστραλία και τη Κεντρική Αμερική, για να εγκατασταθεί τελικά στη Γαλλία. Τα πιο γνωστά μυθιστορήματα του είναι: Το άσπρο παγόνι (1911), Γιοι και εραστές (1913), Ερωτευμένες γυναίκες (1921), Το φτερωτό φίδι (1926) και Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι (1928). Το τελευταίο προκάλεσε σκάνδαλο και η κυκλοφορία του απαγορεύτηκε για πολλά χρόνια στην Αγγλία και στις Η.Π.Α. Την ίδια τύχη είχε και το Ουράνιο τόξο (1915). Η καταγγελία του βιομηχανικού πολιτισμού και των πουριτανικών ηθών της εποχής του, προκάλεσε στον Ντ. Χ. Λόρενς προβλήματα και αντιδικίες με τη λογοκρισία και το λογοτεχνικό κατεστημένο. Η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αλληλογραφία του δημοσιεύτηκε το 1932 με επιμέλεια του 'Aλντους Χάξλεϊ. Πέθανε στην Προβηγκία το 1930.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."