Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Εγώ θα σε δικάσω" Nele Neuhaus, εκδόσεις Κλειδάριθμος

Δεν έτυχε να διαβάσω το διεθνές μπεστ σέλερ "η Χιονάτη πρέπει να πεθάνει" της συγγραφέως Νέλε Νόιχαους, με το οποίο η ίδια έγινε ευρέως γνωστή. Όμως ο τίτλος και η υπόθεση του νέου της βιβλίου που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, μού τράβηξε αμέσως την προσοχή και θεώρησα ότι είναι μια καλή ευκαιρία να γνωρίσω τη γραφή μιας από τις πλέον πολυδιαβασμένες γερμανόφωνες συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων παγκοσμίως. Μόλις το ξεκίνησα συνειδητοποίησα ότι πρόκειται για μια ακόμα συνέχεια μιας σειράς εξιχνίασης φόνων από το δίδυμο των ερευνητών Όλιβερ φον Μπόντενσταϊν και Πία Κίρχοφ, για τους οποίους δεν γνώριζα απολύτως τίποτα και ήμουν βέβαιη ότι θα χαθώ στα μισά της ιστορίας. Ευτυχώς η πλοκή με διέψευσε κατηγορηματικά και επιβεβαίωσε την άποψή μου : πως μια ευφυής συγγραφέας οφείλει να σέβεται τον αναγνώστη της, και να φροντίζει ώστε κάθε βιβλίο της να μπορεί να σταθεί αυτόνομο και να διαβαστεί ανα πάσα στιγμή ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα πονήματα της σειράς στην οποία ανήκει. 


ΚΛΙΚ για να διαβάσετε την υπόθεση



Όλα αρχίζουν λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012 στο Χόφχαϊμ. Ένας περίεργος φόνος μιας ηλικιωμένης γυναίκας προκαλεί ερωτηματικά και ανησυχία στους αστυνομικούς της περιοχής. Οι περισσότεροι υπάλληλοι του τμήματος λείπουν με άδεια, η Πία Κίρχοφ ετοιμάζεται να φύγει για διακοπές με τον νέο της σύζυγο, και ο Όλιβερ φον Μπόντενσταϊν προσπαθεί να βρει τρόπο και ανθρώπους για να τον βοηθήσουν στην έρευνα του εγκλήματος. Πριν κοπάσει η ανησυχία τους, μια νέα στυγερή δολοφονία έρχεται να θέσει σε συναγερμό τις αρχές, καθώς όλα πλέον δείχνουν πως έχουν ν' αντιμετωπίσουν έναν κατα συρροήν δολοφόνο με άγνωστα κίνητρα και προθέσεις. Η αποστολή κηδειόχαρτων από τον μανιακό εγκληματία αρχίζει να φωτίζει αμυδρά το παρελθόν και να αποκαλύπτει κάποιες ενδείξεις, οι οποίες όμως δεν είναι αρκετές και σίγουρα δεν είναι ικανές να αποτρέψουν μια νέα απόπειρα φόνου. Η συμβολή του Τύπου είναι πλέον απαραίτητη και η ενημέρωση του κοινού αναγκαία, προς αποφυγήν αθώων θυμάτων. Ο χρόνος τρέχει, οι ύποπτοι πληθαίνουν, οι φόνοι συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και ο κλοιός δεν σφίγγει. Θα ολοκληρώσει τελικά ο δολοφόνος το σχέδιο του ή θα κάνει το μοιραίο λάθος;

Γρήγορη πλοκή, με συχνές ανατροπές, εναλλαγές υπόπτων, αποκάλυψη διαρκώς νέων στοιχείων και διατήρηση της αγωνίας στα ύψη μέχρι το τέλος, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του βιβλίου. Η υπόθεση είναι έξυπνη και απρόβλεπτη με έντονες κοινωνικές εκφάνσεις που σε αγγίζουν βαθιά. Η δωρεά οργάνων βρίσκεται στο επίκεντρο, και μέσα από τις διαφορετικές αφηγήσεις των γεγονότων όλων των εμπλεκομένων, εγείρεται το θέμα της αξιοπιστίας ή μη των γιατρών, όσον αφορά την πιθανότητα επιβίωσης ενός ασθενούς σε κώμα ή όχι. Στο δεύτερο μισό της υπόθεσης, όπου αρχίζουν ν' αποσαφηνίζονται κίνητρα και καταστάσεις, υπάρχει μια διάχυτη συναισθηματική φόρτιση και ένταση. Το θέμα είναι ιδιαίτερο και η προσέγγιση έχει γίνει με ευαισθησία, σεβασμό αλλά και μια διάθεση προβληματισμού. Ο καθένας κάποιον προσπαθεί να σώσει με όποιο κόστος αλλά δεν σκέφτεται το τίμημα που κάποιος άλλος πρέπει να πληρώσει για πάντα. Δυσδιάκριτα όρια ηθικής και ανηθικότητας.

Οι δολοφονίες ακολουθούν ένα τέμπο που δεν αφήνει τον αναγνώστη να πάρει ανάσα, οι αστοχίες της αστυνομίας αυξάνουν την αδρεναλίνη και η λύση του αινίγματος είναι απροσδόκητη. Το δίδυμο των ερευνητών είναι δεμένο αρμονικά, έχουν βρει τους δικούς τους κώδικες επικοινωνίας και γνωρίζουν πια ο ένας τα τρωτά σημεία του άλλου. Παράλληλα με την εξιχνίαση των εγκλημάτων, ο καθένας τους πρέπει να λύσει και τα προσωπικά του προβλήματα, να βάλει φρένο στις φοβίες και τις ανησυχίες του, και να βρει τρόπους διαφυγής από τα άγχη που του προκαλεί το οικογενειακό του περιβάλλον. Οι χαρακτήρες των συγγενών των θυμάτων είναι ιδιαίτεροι και οι πιθανοί ύποπτοι αλλάζουν προσωπεία, γεγονός που επιτείνει το σασπένς. Δεν υπάρχουν υπερβολές και περιττές περιγραφές και επεξηγήσεις. Όλα ακολουθούν μια λογική σειρά, ακόμα και η πραγματοποίηση των δολοφονιών. Η επεξήγηση του φερόμενου ως δικαστή σχετικά με το γιατί σκοτώνει ανθρώπους που δεν φέρουν καμία ευθύνη και δεν έχουν πράξει κάποιο κακό, είναι ευρηματική και έχει μια λογική στην πληγωμένη ψυχή του δράστη. 

Ένα δυνατό αστυνομικό μυθιστόρημα που σε κρατάει ξάγρυπνο μέχρι το τέλος και εξακολουθείς να το σκέφτεσαι μέρες αργότερα ...

ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."