Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Μέσα από τις σκιές" Χουάν Χοσέ Μιγιάς, εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα αλληγορικό μυθιστόρημα, ξέχειλο από σκληρές αλήθειες της εποχής μας και συνάμα πλούσιο σε συναισθήματα και ηχηρά νοήματα για τον σύγχρονο άνθρωπο προβάλλει "Μέσα από τις σκιές". Δοσμένο με απλότητα, αμεσότητα, απίστευτο ρεαλισμό και καυστικό χιούμορ, ο συγγραφέας Χουάν Χοσέ Μιγιάς δημιουργεί ένα κείμενο που διαβάζεται ξανά και ξανά, καθώς προσκαλεί τον αναγνώστη να βγει από την ντουλάπα της ζωής του και να κοιτάξει κατάματα τις βαθύτερες επιθυμίες του.  Η ανεπιτήδευτη ευθύτητα του αθώου Δαμιάν σε αντιδιαστολή με την μοναξιά και την απόρριψη που βιώνει στην καθημερινότητά του, δημιουργούν ένα δυνατό συνδυασμό, ικανό να παρασύρει τον καθένα μας σε μια ουσιαστική εσωτερική αναζήτηση.




Ο Δαμιάν προσπαθεί να βρει τις νέες ισορροπίες στη ζωή του αμέσως μετά την απόλυσή του. Η οικογένειά του, με τις ιδιαιτερότητές της, δεν μπορούν να τον βοηθήσουν να ορθοποδήσει. Τυχαία μια μέρα κλέβει μια καρφίτσα από ένα παζάρι, και μέσα σε μία στιγμή η ζωή του ανατρέπεται. Βρίσκοντας καταφύγιο από τους διώκτες του στο εσωτερικό μιας ντουλάπας, δεν μπορεί να φανταστεί ότι μέσα σε λίγες ώρες θα βρεθεί στην κρεβατοκάμαρα ενός ζευγαριού. Και ενώ έχει την ευκαιρία να δραπετεύσει, αισθάνεται ξαφνικά ότι η ζωή του αποκτά νόημα και περιεχόμενο και αποφασίζει να "συγκατοικήσει" με τη νέα του οικογένεια και να προσφέρει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. 

Η χαρισματική φιγούρα του Δαμιάν συναρπάζει : η παιδική αφέλεια που τον χαρακτηρίζει πηγάζει από την ανάγκη του να μοιραστεί με κάποιον όσα νιώθει και από την εναγώνια επιθυμία του για αποδοχή και ζεστασιά. Η μοναχική του ζωή ταλανίζεται επικίνδυνα από την απρόσμενη απόλυσή του, αντικατοπτρίζοντας τις φοβίες, τα άγχη, τις ανασφάλειες εκατοντάδων ανθρώπων στον πλανήτη. Μέσα από τους φανταστικούς του διαλόγους, ο συγγραφέας αποτυπώνει την αποξένωση, τον καταλυτικό ρόλο της τηλεόρασης στον εξευτελισμό της ανθρώπινης υπόστασης, τα ενδοοικογενειακά προβλήματα που καλύπτονται περίτεχνα ακολουθώντας τα στερεότυπα της εκάστοτε κοινωνίας. Ο Δαμιάν είναι μια πολύπλευρη προσωπικότητα που ψάχνει μια δημιουργική διέξοδο για να ανασυγκροτήσει τον εαυτό του και να βρει το δρόμο του. Ρισκάρει να πραγματώσει το ανέφικτο για να νιώσει ελεύθερος, για να νιώσει την αδρεναλίνη να απογειώνει κάθε κύτταρο του "είναι" του.

Η συμβολική γραφή του Χουάν Χοσέ Μιγιάς έχει σθένος, ορμή,μα κυρίως μια ηρεμία, που διαπερνά τις σελίδες, βγαίνει από τις σκιές και μαγνητίζει τον αναγνώστη. Ο λόγος του αιχμηρός και λιτός επιτυγχάνει να καταδείξει τα κακώς κείμενα του σήμερα και ταυτόχρονα να συγκινήσει, να προκαλέσει, να προβληματίσει. Οι χαρακτήρες και οι σουρεαλιστικές καταστάσεις στις οποίες εμπλέκονται, οι συνεχείς εναλλαγές ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία αλλά και οι απροσδόκητες ανατροπές στην πλοκή, βρίσκονται σε πλήρη αρμονία. Και ενώ το φινάλε πλησιάζει, νιώθεις όντως πως τελικά δεν έχει σημασία ο προορισμός αλλά το ταξίδι. 

Ένα αναγνωστικό ταξίδι στον αυτοσεβασμό και στην εξάλειψη των σκιών που μας παγιδεύουν καθημερινά.

ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."