Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Ο κήπος του χειμώνα" Kristin Hannah, εκδόσεις Κλειδάριθμος

Οι φρικαλεότητες που έζησε η ανθρωπότητα κατα τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου είναι, δυστυχώς, ανεξάντλητες και αποτελούν, συχνά, αφορμή για δυνατά, σε ένταση και συναίσθημα, λογοτεχνικά βιβλία. "Ο κήπος του χειμώνα" αποτελεί κομμάτι αυτής της ατελείωτης αλυσίδας, που σκοπό έχει, να κρατήσει ζωντανή τη μνήμη των θυμάτων που άφησε πίσω της αυτή η λαίλαπα, μα και να μάθουν οι νεότερες γενιές τη σωματική και ψυχική εξαθλίωση που προκάλεσε στους λαούς. Αποτελεί όμως την ίδια στιγμή και μια σπουδαία διδαχή για την αξία των οικογενειακών δεσμών, η οποία κλυδωνίζεται επικίνδυνα στη σύγχρονη εποχή και η κατακρήμνισή της θα αποβεί μοιραία για την εσωτερική ισορροπία των ανθρώπων.

ΚΛΙΚ για να διαβάσετε την υπόθεση


Η Άνια Γουίτσον δεν είναι η τυπική μητρική φιγούρα, και οι κόρες της, Νίνα και Μέρεντιθ, δεν έχουν νιώσει το χάδι και τη στοργή της. Ο μοναδικός συνδετικός τους κρίκος είναι τα ρώσικα παραμύθια που τους διηγείται κάποια βράδια στο σκοτάδι, όμως κι αυτός σπάει βίαια ενα Χριστουγεννιάτικο βράδυ. Ο σύζυγός της, και πατέρας των κοριτσιών, προσπαθεί να φέρει κοντά τις γυναίκες της ζωής τους, όμως το χάσμα ανάμεσά τους μεγαλώνει στο πέρασμα των χρόνων. Ο θάνατός του θα αλλάξει ξαφνικά τις ισορροπίες και οι δύο αδερφές θα αναγκαστούν να πλησιάσουν τη μητέρα τους και να τη γνωρίσουν καλύτερα, ώστε να εκπληρώσουν την τελευταία του επιθυμία. Σύντομα θα ανακαλύψουν την οδύνη που κρύβει το ανέκφραστο πρόσωπο της Άνια και θα ξετυλίξουν το παραμύθι της ζωή της, με απρόβλεπτες συνέπειες.

Για άλλη μια φορά η Kristin Hannah ενώνει με λεπτούς χειρισμούς τις δύσκολες οικογενειακές σχέσεις με τις τραγικές στιγμές των θυμάτων του πιο ειδεχθή πολέμου της σύγχρονης ιστορίας. Ισορροπώντας την αφήγησή της ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, επιτυγχάνει να αγγίξει ευαίσθητα ζητήματα της σύγχρονης εποχής, και συνάμα να μας υπενθυμήσει πόσο θεμελιώδεις είναι οι δεσμοί αίματος και δεν πρέπει να θυσιάζονται στο βωμό του εγωισμού και της αδιαφορίας. Οι περιγραφές της είναι ολοζώντανες και γεμάτες συναίσθημα, και η απλότητα του λόγου της είναι εκείνη που αναδεικνύει τις ζοφερές καταστάσεις του πολέμου με καθαρότητα. Οι σκηνές, που ξεδιπλώνουν τον εκμμηδενισμό της ανθρώπινης ύπαρξης που γνώρισε ο ρώσικος λαός στο Λένινγκραντ το 1941, είναι ανατριχιαστικές και σφίγγουν την καρδιά. 

Οι τραγικές μορφές των γυναικών, οι οποίες ξεπερνούν τις αντοχές τους πάντα για χάρη των άλλων και κυρίως των παιδιών τους, σε διαλύουν. Καταστάσεις που δεν χωρά ο ανθρώπινος νους και αδυνατείς να κατανοήσεις. Βομβαρδισμοί, πείνα, κρύο, αγωνία για το αύριο και φόβος. Φόβος ακόμα και για να ξαποστάσεις σε ένα παγκάκι, γιατί απλά αυτή η κίνηση μπορεί να είναι ο θάνατός σου. Η συγγραφέας τονίζει μέσα από την εξιστόρησή της, πως η φρίκη που αντίκρυσαν όσοι κατόρθωσαν να επιβιώσουν, δεν ξεχνιέται. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι την κουβαλούν μέσα στην ψυχή τους και προσπαθούν να μάθουν να ζουν με τον πόνο και την απώλεια των αγαπημένων τους. Άλλοι τα καταφέρνουν και άλλοι χάνονται στην προσωπική τους άβυσσο.

Η Hannah όμως προβάλλει και την κοινωνική πτυχή της ιστορίας της, μέσα από την έλλειψη επικοινωνίας που διατρέχει το γυναικείο της τρίπτυχο. Η Άνια, η Νίνα, η Μέρεντιθ είναι τρεις αντιφατικοί χαρακτήρες με δυναμικές προσωπικότητες, που δεν δέχονται υποδείξεις, δεν συμβιβάζονται εύκολα και δεν τολμούν να εξωτερικεύσουν όσα αισθάνονται. Οι ανασφάλειές τους δεν τις αφήνουν να αναπνεύσουν. Κάθε φορά που συνυπάρχουν, δεν ξέρουν να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους και επιλέγουν να κρυφτούν στην ασφάλεια της σιωπής. Οι εσωτερικές αλλαγές που επέρχονται αργά και με τρόπο αληθοφανή, με άγγιξαν και με συγκίνησαν βαθιά. Ο ρυθμός κλιμακώνεται από τη μέση του βιβλίου, καθώς η συγγραφέας αναλώθηκε στο πρώτο μέρος σε πολλές λεπτομέρειες όσον αφορά την προσωπική ζωή των ηρωίδων της, γεγονός που θεωρώ πως φρέναρε την μυστηριώδη αύρα της ιστορίας. Είναι γεγονός όμως ότι αισθάνθηκα πολλές φορές την επιθυμία να ανατρέξω στο φινάλε για να μάθω την αλήθεια πίσω από το παραμύθι της Άνια, και η εξέλιξη με αποζημίωσε.

Αξίζει να επισκεφθείτε τον "κήπο του χειμώνα" και να γνωρίσετε τι κρύβει μια ψυχή πίσω από το προσωπείο της.


ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."