Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Ανν" Πιερ Λεμέτρ, εκδόσεις Μίνωας

Ο Πιερ Λεμέτρ έχει την εκπληκτική ικανότητα να προσαρμόζει το ύφος του σαν χαμαιλέοντας ανάλογα με το είδος του μυθιστορήματος που καταπιάνεται. "Καλή αντάμωση εκεί ψηλά", "Τρεις μέρες, μια ζωή", "Αλέξ" είναι τρία από τα βιβλία του που έχω διαβάσει απνευστί και τα οποία αναδεικνύουν περίτρανα τη δύναμη της πένας του, ικανοποιούν απόλυτα τις προσδοκίες του αναγνώστη και παίζουν στην κόψη του ξυραφιού με το αίσθημα δικαίου. Η "Ανν", αν και αποτελεί το τρίτο μέρος μιας τριλογίας (η οποία συμπεριλαμβάνει τους τίτλους "Ιρέν" και "Αλέξ") με κοινό πρωταγωνιστή τον μετρίου αναστήματος αστυνόμο Καμίγ Βεροβέν, στέκεται άνετα και ως αυθύπαρκτη και αυτόνομη ιστορία. Μια ιστορία πλούσια σε ανατροπές, μυστήριο, κινηματογραφική δράση αλλά και έντονες ψυχολογικές διακυμάνσεις που εκτινάσσουν την αγωνία στα ύψη μέχρι την τελευταία αράδα.




Η ζωή της Ανν Φορεστιέ αλλάζει δραματικά όταν γίνεται μάρτυρας μιας θρασύτατης ληστείας σε ένα κοσμηματοπωλείο των Ηλυσίων Πεδίων. Το μένος των ληστών εναντίον της αποτυπώνεται περίτρανα στα ασύλληπτης έκτασης και έντασης χτυπήματα σε όλο της το κορμί, και ιδιαίτερα στο πρόσωπο. Ο αστυνόμος Βεροβέν αποφασίζει να εξιχνιάσει την υπόθεση, χωρίς όμως να αναφέρει σε κανέναν πως η Ανν είναι η σύντροφός του. Η εικόνα της κακοποιημένης γυναίκας ξυπνάει μέσα του μνήμες από το παρελθόν και ρίχνεται με οργή στον εντοπισμό του σεσημασμένου εγκληματία, πριν ο τελευταίος προλάβει να ολοκληρώσει το δολοφονικό του σχέδιο. Το παιχνίδι αλληλοεξόντωσης ξεκινά και οι ισορροπίες ανατρέπονται με αβέβαια αποτελέσματα...

Οι πρώτες πενήντα σελίδες είναι πραγματικά αριστουργηματικές. Είναι σαν μια ταινία δράσης μικρού μήκους που σε καρφώνει στη θέση σου, παίζει με την υπομονή σου, ροκανίζει τον χρόνο και σε προκαλεί να γυρίσεις τις σελίδες για να δεις την κατάληξη της σκηνής. Μα δεν τολμάς να κάνεις αυτό το μοιραίο λάθος και να χάσεις την έκρηξη αδρεναλίνης που σου προκαλούν οι εναλλαγές των εικόνων και η περιγραφή καρέ καρέ της αιματηρής ληστείας. Η συνέχεια εξίσου δυνατή. Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση του δράστη αποτελεί άλλο ένα συναρπαστικό στοιχείο στην εξιστόρηση της ιστορίας, αναδεικνύοντας το θράσος, τον κυνισμό και την ωμότητα που διαθέτει και κυρίως την αποφασιστικότητά του να σκοτώσει ότι στέκεται εμπόδιο στα σχέδιά του. Ταυτόχρονα ο αναγνώστης παρακολουθεί την αποδόμηση του Βεροβέν καθώς πιέζεται χρονικά και συναισθηματικά, και τις σπασμωδικές κινήσεις του που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο απόλυτο χάος. Οι αντιθέσεις στην ψυχοσύνθεσή των δύο ετερόκλητων -ή μήπως όχι- πρωταγωνιστών είναι έντονες και η ασταθής ψυχολογία της Ανν πυροδοτεί ασύλληπτες καταστάσεις.

Από ένα σημείο κι έπειτα αρχίζεις να υποψιάζεσαι τι ακριβώς συμβαίνει και κουμπώνουν σωστά όλα τα κομμάτια του παζλ, όμως έρχονται στο φως τα ηθικά διλήμματα και τα ερωτηματικά που ψάχνουν απαντήσεις. Η αστυνομική διάσταση εξασθενεί και ενδυναμώνεται η ψυχολογική χροιά της ιστορίας, εστιάζοντας σε βιώματα, μνήμες, ενοχές και λάθη των ηρώων. Η "Ανν" είναι ένα νουάρ μυθιστόρημα που υποβάλλει τον αναγνώστη με την ατμόσφαιρά του και τον παρασύρει στον ρυθμό του και στα βαθιά μυστικά που κρύβει στους κόλπους του. 

Κρητικού Κέλλη


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."